OURENSE, 4 de outubro de 2023. Ana Álvarez López expuxo con paixón o seu proxecto de cosmética Alloa, creado en Sarreaus, na ourensá comarca da Limia, unha iniciativa que tivo a súa orixe no programa EmpredOU da Deputación. E fíxoo onte, dando unha conferencia desde o salón de actos de UNED Ourense, no Curso de Emprendemento que está a celebrar o Campus Noroeste da UNED. Ourense achegou este relatorio que fala de responder á preocupante situación da chamada España Baleirada. A Ana, que viviu en Almería desde nena, dóelle a perda de poboación dos nosos pobos. Por iso lanzouse a emprender con decisión. "Emprender non é un camiño fácil pero creo que é un camiño moi pero que moi bonito", sinalou. "As miñas raíces son algo que definiron este proxecto desde un principio, pero doutra banda sen ningunha dúbida una das cousas que máis me gustou cando me propuxeron dar esta conferencia é como crearon este curso que aúna o crecemento persoal co profesional e demostrar que sen ter tampouco unha formación moi especializada en X sector pódese saír cara adiante. Por que emprender? Emprender non é unha tarefa fácil, é arriscarnos, saír da nosa zona de confort, investigar, aprender, crear estratexias, perseguir novas oportunidades para servir á misión que se ten. Algunha características persoa emprendedora: iniciativa, paixón, creatividade, enxeño, ganas de aprender, enfoque, visión, adaptabilidade e perseveración".
Despoboamento
Álvarez López, achegou algunhas cifras da situación do medio rural español. En España hai 1.800 núcleos de poboación cun só habitante, fundamentalmente en Galicia e en Asturias, dixo, lembrando que un 42% dos pobos españois están en perigo de despoboamento. "Estamos a perder as nosas raíces con este panorama tan asustador", indicou. Decidiu levar a cabo o seu proxecto a través da cosmética natural, porque viu que podía ser "un altofalante moi importante dado que a cosmética é un referente en España. Aquí consómense 36 produtos por persoa e ano, o gasto per cápita en cosmética en España ao ano é de 185 euros e o 84% das empresas de cosmética españolas son pemes". Segundo dato recolleitos pola Asociación Nacional de Perfumería e Cosmética (STANPA), "usamos unha media de 8 a 10 produtos de cosmética diariamente. Claramente vese un aumento do uso de produtos de cosmética xa que hai unha maior tendencia por coidarnos. Estes datos son sobre a cosmética en xeral, pero se nos centramos en cosmética natural nótase unha maior crecida na venda destes produtos. Iso axudoume a decidir se a cosmética ten futuro ou xa estaba moi explotada", indica a relatora. Ana quería facer un produto que fose bo para todo o que a ela preocupáballe. Así decidiu entrar neste sector e dando resposta innegociable a tres piares nos que se centra Alloa ao longo de todo o proceso creativo, de deseño, e rexen absolutamente cada recuncho desta empresa:
Ana é unha emprendedora con decisión e paixón apostando por unha liña cosmética para dar a coñecer o pobo onde se asenta, co maior dos orgullos.
"Como vedes en realidade todo está relacionado co que para min foi sempre un problema ao cal tentei poñerlle solución de forma individual". Alloa ten nestes momentos dúas coleccións no mercado. A primeira, denominada Sarreaus, consta de champú, xel de ducha e acondicionador. No ano 2022 saíu a segunda colección, chamada A Noguera, en homenaxe, di a fundadora, a esa zona de Lleida onde recibiu a primeira formación que lle recomendaban nunha feira de emprendemento rural celebrada en Soria. Esta liña consta de crema hidratante, limpador facial e unha totebag ou bolsa de tea con mensaxe alusiva á definición de pobo. Pero tamén, Alloa ten dous tarjetones con senllos debuxos, unha co Vergalleiro, ou personaxe máscara típica do Entroido de Sarreaus e outra co Forcaire catalán, oficio perdido. Ambos os tarjetones levan datos de cultura popular e un código QR cada un para coñecer, di Ana, "non unha igrexa do pobo como habitualmente ensínana, senón con datos como: aquí casou Xulia con Antonio en tal data e celebraron... Son pequenas historial locais que manteñen viva a memoria rural".
Ana Álvarez foi presentada polo director de UNED Ourense, Jesús Manuel García, cara as numerosas persoas conectadas en Galicia, Asturias, Estremadura, Castela e León a máis diso outras zonas do mundo.
Hoxe Alloa é un equipo de tres persoas que loitan cada día por facer crecer este proxecto ourensán. Ana Álvarez non dubida en seguir co seu proxecto desde Sarreaus, desde o mundo rural mentres os seus pais, galegos, residen en Almería. "O rural exponche retos como a falta de acceso a recursos básicos, non hai diversidade comercial, existen deficiencias de acceso a Internet e hai necesidade de maior formación. Pero existen tamén vantaxes como a mellora das condicións, o acceso a programas específicos do medio rural (networking, charlas, eventos) e outra vantaxe é o aproveitamento de recursos autóctonos".
Estas son as vindeiras conferencias quew se van desenvolver no Curso de Emprendemento do Campus Noroeste da UNED:
UNED Ourense
Comunicación