OURENSE, 26 de outubro de 2021.- A UNED, a través do seu Centro Asociado en Ourense e da Oficina de Transferencia da Investigación (OTRI), pode axudar con coñecemento científico ás empresas que traballan no sector do viño e aos novos emprendedores neste campo. Así o expuxo o director de UNED Ourense, Jesús Manuel García Díaz, no acto de inauguración da primeira edición do Curso de Especialización en Viticultura e Enoloxía: Encontros para o progreso e o empredimiento rural. Este curso celébrase desde o pasado venres, 22 de outubro ata o 7 de maio de 2022, na Aula Universitaria da Rúa, e rexistra cheo total de matriculados. Na sala estivo tamén presente o alcalde de A Rúa, Álvaro José Fernández López.
“Como gran Universidade que a UNED é, a pública máis grande de España en estudantes e o Campus máis extenso de Europa, esta institución ten boa investigación, acción que non pode separarse de toda universidade, porque en definitiva, é a palabra que define á Universidade”, dixo o director. "UNED Ourense ten que ser, no só un centro para estudar graos, mestrados e doutoramentos e ensino non regrado, un centro de apoio ao emprendemento. E niso estamos. Por agora, asinamos un convenio co programa da Deputación Provincial, Emprendou, no que hai máis de cen emprendedores dos concellos máis rurais da provincia. Neste caso a nosa Universidade achega coñecemento e formación respecto diso. Verémolo nas próximas semanas", engadiu Jesús Manuel García.
Aos presentes falou o director da posibilidade de “establecer colaboracións científicas e técnicas entre as empresas e entidades públicas do viño de Ourense e os investigadores e expertos da UNED”, e amosoulles a investigación como recurso complementario para empresas e entidades. “Trátase de reforzar as capacidades en situacións como as seguintes: Cumprir normativas recentes ou próximas para seguir competindo; ser máis eficientes, utilizar menos recursos de tempo, material ou enerxía por unidade de produto, servizo ou función; mellorar a produtividade para aumentar os ingresos e os beneficios; aumentar a actividade con novos produtos, oferta de servizos e mellorar a estratexia competitiva; crecer minimizando os riscos do tamaño e da diversidade; mellorar a comunicación e as capacidades e competencias das persoas para enriquecer a experiencia do cliente ademais da toma de decisións, análises de situación, selección de tecnoloxías “.
O director de UNED Ourense díxolles que a UNED pode axudar a emprendedores e a empresas coa analítica de datos para o marqueting, para fixar prezos (pricing analitics), para segmentar clientes por dinámica de consumo RFM; e para estatísticas de datos xeoreferenciados”. Desde a área de Química e Física, a Universidade, segundo manifestou García, “pode ofrecer análise de composición de alimentos, resonancia magnética nuclear, laboratorios de supercomputación, espectroscopia RAMAN e control espectroscópico”.
Desde a área tecnolóxica da UNED, os asistentes ao curso, que proceden de Galicia e outras zonas españolas, poden contar con servizos de “selección e fiabilidade de materiais, aplicación de sensores, intelixencia artificial, optimización de enerxía así como asesoramento de usabilidade e accesibilidade web”. E dado que este curso inclúe en turismo rural para o seu desenvolvemento, o director de UNED Ourense indicou que “a UNED tamén ofrece oportunidades no ámbito do turismo enolóxico tanto en xeración de contidos como en formación de guías e emprendedores, ademais de creación de roteiros e actividades conxuntas”. Na aula varios participantes tomaron nota do contacto para informarse con máis detalle de todo iso, tal como díxolles Jesús Manuel García, contactando coa OTRI da UNED, á fronte da cal está Sixto Jansa Anadón. Por último, o director mencionou a importante actividade investigadora que está a levar a cabo na UNED o grupo de Investigación de Cultura Paisaxe e Patrimonio da Vide e o Viño.
UNED Ourense
Comunicación