OURENSE , 29 de setembro de 2020.-Iria dá Cunha, profesora do Departamento de Filoloxías Estranxeiras e as súas Lingüísticas da Facultade de Filoloxía UNED e investigadora do programa Ramón e Cajal, é a creadora do arText, un sistema automático de axuda á redacción de textos especializados, froito das súas investigacións dentro do grupo de investigación ACTUALing da UNED. Agora engadiu unha nova funcionalidade a este sistema. Unha ferramenta en liña e gratuíta para axudar aos estudantes á hora de redactar o seu Traballo Fin de Grao (TFG) na súa modalidade de traballo de investigación, para calquera ámbito do coñecemento. O traballo de desenvolvemento e posta en marcha desta nova funcionalidade de arText foi publicado na revista ELUA: Estudos de Lingüística. Universidade de Alacante nun artigo titulado Unha ferramenta TIC para a redacción do Traballo de Fin de Grao (TFG).
A profesora da UNED, Iria dá Cunha, cre que esta ferramenta axudará a moitos estudantes sobre todo nestes tempos de illamento obrigado por mor da COVID “Coa implantación do Espazo Europeo de Educación Superior a través do Plan Bolonia, desde 2010 é obrigatorio que os estudantes de todas as universidades españolas elaboren un TFG para poder finalizar os seus estudos superiores de grao, en calquera ámbito. A realización deste traballo é moi difícil para os estudantes universitarios e moitos senten perdidos cando deben enfrontarse a esta tarefa, o cal lles xera frustración. Por isto, en 2016 publiquei un libro sobre o tema, que se usa en moitas universidades españolas, incluída a UNED, como referencia para realizar o TFG. A nova funcionalidade de arText para redactar en liña o TFG de calquera ámbito está baseada neste libro. É moi importante que desenvolvamos aplicacións TIC para axudar aos estudantes universitarios, especialmente nestes tempos que nos tocou vivir en que a educación a distancia e en liña será fundamental para eles”. Esta nova ferramenta TIC para axudar aos estudantes na redacción do TFG en español ten forma de editor de textos en liña e integra recursos de Procesamento da Linguaxe Natural (PLN), como un analizador morfolóxico e un segmentador discursivo. A ferramenta inclúe tres módulos: por unha banda, axuda a estruturar o TFG, é dicir, a dividilo nos seus apartados prototípicos e asignar a cada un os contidos pertinentes, ata o de agora non había ningunha ferramenta tecnolóxica que cumprise esta función; por outro, permite darlle formato e corrixilo ortográficamente; e por último, ofrece a opción de revisar a adecuación do texto mediante recomendacións lingüísticas específicas para este xénero textual, relacionadas, por exemplo, con oracións longas, siglas, definicións ou unidades léxicas subxectivas, o que facilitará ao estudante elaborar un TFG que se axuste ás características globais que debe ter este tipo de traballos, como son a adecuación gramatical e estilística, a precisión, a concisión, a obxectividade e a sistematicidad.
A avaliación desta ferramenta realizada con estudantes universitarios ofrece resultados positivos xa que máis do 90% indica que a usará en futuros traballos académicos e que a recomendaría a outros estudantes.
Dada a boa acollida da ferramenta, Iria dá Cunha márcase novos retos: “Como traballo futuro, queremos ampliar a listaxe de recomendacións lingüísticas que ofrece a ferramenta, para axudar aos estudantes para mellorar a calidade da escritura das súas TFG. Nesta liña, tamén para axudar aos estudantes, tanto da UNED como doutras universidades, a adquirir as competencias necesarias para a elaboración e a redacción do TFG, no noso departamento estamos a impulsar un MOOC que se impartirá no primeiro semestre do 2021 e que xa está aprobado oficialmente pola UNED”. Tamén están a traballar na ampliación de ámbitos especializados e xéneros textuais para incorporar no sistema arText e cubrir así as necesidades doutros perfís de usuarios académicos.
Sonia Cubillo
Comunicación UNED