Mapa web
Youtube
UNED

Mónica Fernández Enríquez: " Sobre todo lévome a satisfacción de haber podido axudar e alentar a aqueles que comezan a súa andaina na UNED"

20 de diciembre de 2020

A recén graduada antropóloga celanovesa é unha das gañadoras dos Premios ao Mellor Compañeiro Mentor UNED do curso académico 2019-2020.

OURENSE, 20 de decembro de 2020.- Mónica Fernández Enríquez é unha moza residente en Celanova que foi galardoada cos Premios ao Mellor Compañeiro Mentor UNED do curso 2019/2020. Entre os 64 galardóns a estudantes mentores, por parte de UNED Ourense correspondeulle a esta moza que no citado curso se graduó en Antropoloxía Social e Cultural na UNED cunha media de 7,9, do cal sente moi orgullosa por todo o esforzo que lle supuxo combinar traballo, estudos a distancia e cuestións familiares. Agora, ademais de antropóloga é escritora de literatura de ficción e ha autopublicado dous libros a través de KDP Amazon. Tamén prepara unha novela curta de fantasía xuvenil cunha clara mensaxe de crítica ao individualismo e unha oda ao optimismo e a valentía.

 -Que fai un estudante compañeiro mentor?

 O labor fundamental dun mentor é dar apoio e ánimo aos novos estudantes a través da propia experiencia. Para ser compañeiro mentor tes que estar no último ano de carreira ou superar bastantes créditos, o cal che proporciona unha visión ampla de como é o método de estudo na UNED e cales son as mellores formas de «enfrontalo». O compañeiro mentor dedícase a resolver as dúbidas que teñen os estudantes nun foro específico (o Foro de Mentoría) e tamén proporciona consellos baseados na súa propia experiencia, non ten unha función académica como tal (para o que xa están os titores e o equipo docente). Esta iniciativa de compañeiro mentor está dentro do Plan Xeral de Acollida que existe na UNED nas Comunidades de Acollida Virtual (CAV) Hai un compañeiro mentor por cada grao e máster e traballamos xunto aos coordinadores e orientadores da propia UNED.

 - Desde cando realiza esta función?

Realicei esta función durante o curso 2019/2020, é dicir, desde outubro 2019 ata a finalización do curso en xuño de 2020.

 - Como se organizaba para iso? 

A UNED pon á nosa disposición unha guía na cal se detalla cales son as funcións do compañeiro mentor e como levalas a cabo. A miña organización seguindo esa guía foi publicar un post semanal no foro con consellos xerais (funcionamento da UNED, cursos virtuais, titorías, exames…) e consellos máis baseados na miña experiencia (rutinas de estudo, como afrontar os nervios, grupos de estudo en distintas canles) ademais de responder as dúbidas que os estudantes expuñan no foro ou en correos privados que me enviaban. Fixen un plan de publicacións para telas preparadas para cada semana sobre un tema distinto e así poder estar activa no Foro de Mentoría, sobre todo para que os estudantes sentisen que había alguén acompañándoos nese duro proceso que é o primeiro ano na UNED.

 - Axudou a un ou máis estudantes? 

 Eu fun a compañeira mentora do grao de Antropoloxía Social e Cultural, todos os novos estudantes matriculados no curso 2019/2020 podían acceder á miña mentoría a través das CAV. Así que a todos os que se matricularon por primeira vez en Antropoloxía nese curso (non podo calcular exactamente cantos pero máis dun seguro).

 -Que representa para vostede este recoñecemento? 

 Significa un apoio moi importante e unha gran alegría. Desde que comecei a estudar na UNED e grazas ao compañeirismo reinante que existe tras as pantallas, aprendín a compartir cos meus compañeiros, a axudar e tamén a ser axudada en moitas ocasións. A sentirme acompañada aínda ao lonxe que supón estudar a distancia. Poder devolver isto dalgún modo a través desta iniciativa do compañeiro mentor e que ademais me dean un premio por iso é moi gratificante para min. 

 -Xa é duro estudar na UNED porque se necesita unha boa organización do tempo e a isto engade ter horas para axudar a outros… 

 Desde que empecei nesta Universidade (alá por 2012 co Acceso a Maiores de 25 anos) afixen axudar sempre que me era posible, compartindo non só recursos académicos senón tamén apoio moral, tan importante nesta aventura a distancia. Non me supuxo ningún esforzo extra sacar tempo para axudar aos estudantes de primeiro curso. Ler as súas mensaxes que transmitían entre medo, esperanza e sobre todo moita ilusión por empezar coa carreira, enchíame de entusiasmo. Tamén poder compartir todo o que aprendera ao longo do case sete anos que levaba estudando na UNED resultaba moi enriquecedor. Tamén o curso pasado cando fun compañeira mentora só quedábanme dúas materias e o TFG para terminar o grao, despois de vir do curso 2018/2019 onde me matriculaba de 12 materias sentía que me sobraba tempo e puiden dedicarme ao labor de compañeira mentora sen problema.

 -Como se elixe ao compañeiro mentor? É unha convocatoria que lanza a UNED dentro do seu Plan de Acollida Virtual, vina de casualidade na páxina web e apunteime porque cumpría cos requisitos, estaba no último curso e tiña superados os créditos necesarios. Como anécdota direi que xa non esperaba que me seleccionasen porque xa case empezara o curso e un día recibín a chamada de Laura Mesa (Orientadora do COIE) dicíndome que o mozo que ía ser mentor non podía e que se estaba interesada en ocupar o seu posto como mentora na CAV de Antropoloxía, por suposto, dixen si de inmediato.

 - Algún resultado neste traballo? 

Sobre todo lévome a satisfacción de poder axudar e dar alento a aqueles que comezan a súa andaina na UNED. O compañeiro mentor funciona como un nexo entre os estudantes e os titores, equipo docente e orientadores; nós somos vistos como un alumno máis (de feito sómolo mentres dura nosa mentoría) e por tanto representa un papel moito máis próximo para os outros alumnos/ as que están a empezar. Ven a alguén que conseguiu chegar ata ao cuarto curso e que está a piques de conseguir o seu obxectivo, comproban que é posible logralo e anímanse a continuar. Esta figura de mentor paréceme moi importante e como xa dixen en varios sitios, creo que debería estar presente en todos os anos, non só no primeiro curso. Hai persoas que volven á UNED despois de moitos anos de estudar nela e atópanse igual de perdidos que os que comezan de cero, por iso creo que sería importante que estivese presente dalgunha maneira para todos os alumnos. Despois de todos os anos de estudo na UNED culminar graduándome de antropológa, sendo mentora e recibindo este premio non podo pedir nada máis a este estraño 2020.

 -Xa deixa a UNED ao graduarse no curso anterior? 

 A miña intención é matricularme no Máster de Investigación Antropolóxica (tamén na UNED) o ano próximo, xa que este foime imposible chegar a tempo. Como tantos outros españois nestes momentos atópome desempregada, en procura de traballo activo e á vez levando a cabo varias investigacións antropolóxicas (dous libros en proceso, un sobre a música Kpop como fenómeno cultural e outro sobre estudar na UNED desde unha perspectiva antropolóxica) e un proxecto a longo prazo sobre a visibilidade da antropoloxía social e cultural en España, que foi tamén tema do meu TFG (sería crear unha web e unha canle de youtube para dar difusión á disciplina desde unha visión menos académica e máis próxima para as persoas do montón).

UNED Ourense

Comunicación

Carretera de Vigo Torres do Pino  s/n Baixo 32001 Ourense - . Tel. 988371444 info@ourense.uned.es